crossfiT

On Ramp

Techniek staat voorop bij CrossFit Hoofddorp. Dat is de reden waarom alle beginnende atleten een On Ramp-cursus starten. In deze lessen leren de atleten de verschillende technieken van de basisbewegingen. Na het oefenen van de technieken, wordt een training samen gedaan. Dit is minder zwaar dan de normale WOD en bereidt de startende deelnemer voor op training met hoge intensiteit. Door samen te werken in een groep, leren de atleten elkaar kennen en verleggen ze elkaars grenzen. Na de On Ramp-loop van CrossFit Hoofddorp zijn de atleten volledig voorbereid om deel te nemen aan de WOD.

 

WOD

WOD staat voor Workout Of the Day. De WOD begint met een warming-up, gevolgd door het beoefenen van een of meer vaardigheden, die uiteindelijk worden beoefend tijdens de training. De WOD zijn functionele bewegingsvormen, gevarieerd en met een hoge intensiteit. Tijdens de training wordt de atleet vergezeld door een coach. De atleten werken in een groep en doen dezelfde training, maar op hun eigen niveau en tempo. Na de les voel je je krachtig en fit.

 

OLY Lifting 

In deze les wordt de atleet getraind door een coach om de barbell-technieken onder de knie te krijgen. De focus ligt op Snatch en Clean & Jerk. Gewichtheffen is een enorme technische sport. Naast kracht vereisen de bewegingen ook flexibiliteit, explosiviteit en coördinatie. Het is dus zeker een uitdagende sport en bij uitstek geschikt voor de perfectionisten. De technieken die in deze les worden behandeld, zullen zeker helpen om efficiënter te bewegen tijdens de WOD.

 

Mobility

De mobiliteitslessen richten zich op het fysieke lichaam om de atleten flexibeler te maken en om een ​​grotere bewegingsvrijheid voor het lichaam te creëren. De lessen zijn gevarieerd, variërend van het strekken, loslaten en activeren van spieren. Verschillende hulpmiddelen worden gebruikt, zoals de lacrosse bal, weerstand band, kettlebell, barbell of elkaar. Het lichaam heeft veel zorg nodig, vooral als je regelmatig traint.

 

Gymnastics

Tijdens deze les werk je aan je gymnastiekvaardigheden, denk aan pull ups, tenen om te barren, handstand lopen, bar-spier ups, ringspier ups, enzovoort. Tijdens deze lessen werken we aan basisvaardigheden en geavanceerde vaardigheden zodat iedereen vooruitgang kan boeken op zijn eigen niveau.

 

Open Gym

Tijdens Open Gym-uren kun je zelfstandig trainen voor de technieken of de WOD. Voordat een atleet in een open sportschool kan trainen, moet dit met de coach worden besproken. Kwaliteit, technologie en veiligheid staan ​​centraal in ons, ongeacht of u onder toezicht traint of onafhankelijk.